KÜTAHYA OYUN EVRENİ OLACAK

477

Kütahya’nın tarihi dönemlerini n simülasyonunu bilgisayar oyunu için hazırladıklarını belirten Abdullah Reha Nazlı, gençlerin içinde gezip maceralara atılacağı oyunlarla Kütahya’ya çevre iller başta olmak üzere tüm ülkeden turist çekmeyi hedeflediklerini belirtti.

Kütahyalı yazılımcı ve girişimci Abdullah Reha Nazlı, Kütahya’da geçen oyun ve çizgi film projelerine başladıklarını söyledi. Sekiz aydır hem teknoloji konusunda AR-GE yaptıklarını hem Kütahya tarihi konusunda dört koldan çalıştıklarını söyleyen Nazlı; çalışmaları sayesinde daha oyun ortaya çıkmadan bile aylardır her gün Kütahya için adeta kitap değerinde grafik ve videolar paylaştıklarını belirtti.

KÜTAHYALI YAZILIMCI VE GİRİŞİMCİ ABDULLAH REHA NAZLI, KÜTAHYA’DA GEÇEN OYUN VE ÇİZGİ FİLM PROJELERİNE BAŞLADIKLARINI SÖYLEDİ. SEKİZ AYDIR HEM TEKNOLOJİ KONUSUNDA AR-GE YAPTIKLARINI HEM KÜTAHYA TARİHİ KONUSUNDA DÖRT KOLDAN ÇALIŞTIKLARINI SÖYLEYEN NAZLI; ÇALIŞMALARI SAYESİNDE DAHA OYUN ORTAYA ÇIKMADAN BİLE AYLARDIR HER GÜN KÜTAHYA İÇİN ADETA KİTAP DEĞERİNDE GRAFİK VE VİDEOLAR PAYLAŞTIKLARINI BELİRTTİ. (İHA/KÜTAHYA-İHA) Kütahyalı yazılımcı ve girişimci Abdullah Reha Nazlı, Kütahya’da geçen oyun ve çizgi film projelerine başladıklarını söyledi. Sekiz aydır hem teknoloji konusunda AR-GE yaptıklarını hem Kütahya tarihi konusunda dört koldan çalıştıklarını söyleyen Nazlı; çalışmaları sayesinde daha oyun ortaya çıkmadan bile aylardır her gün Kütahya için adeta kitap değerinde grafik ve videolar paylaştıklarını belirtti.

ŞEHİR SİMÜLASYONA DÖNÜŞTÜ

Geçen yıl sahibi olduğu yayınevinin bastığı Kütahya kitabı için 3D modellemeler yapmasıyla proje fikrinin başladığını söyleyen Nazlı, zamanla projenin tüm şehri hatta şehrin tüm tarih katmanlarını büyük bir simülasyona dönüştüğünü açıkladı. Şu anda Kütahya’daki tüm tarihi eserleri çizdiklerini ve konaklar ile çeşmeleri dahi tasarladıklarını belirten Nazlı, şehrin her metrekaresini dolaşarak Kütahya’nın tarihte nasıl gözüktüğünün izlerini sürdüklerini açıkladı. Ekibinde şu anda bir tarihçi, bir arkeolog yer aldığını, ellerinin altında Kütahya ile ilgili bugüne dek yayımlanmış tüm kitapların olduğunu, Kütahya hakkında bilimsel makaleleri taradıklarını söyleyen Nazlı farklı dönemlerin farklı simülasyonları olacağını belirtti. Roma İmparatorluğu, Bizans, Selçuklu, Germiyan, Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerinin simülasyonlarını hazırladıklarını söyleyen Nazlı, 3D karakterlerle çalışmaları başladıktan sonra bu simülasyonların içinde gezilebilir oyun ve çizgi filmler ile belgesellere dönüşeceğini belirtti.

KÜTAHYALI YAZILIMCI VE GİRİŞİMCİ ABDULLAH REHA NAZLI, KÜTAHYA’DA GEÇEN OYUN VE ÇİZGİ FİLM PROJELERİNE BAŞLADIKLARINI SÖYLEDİ. SEKİZ AYDIR HEM TEKNOLOJİ KONUSUNDA AR-GE YAPTIKLARINI HEM KÜTAHYA TARİHİ KONUSUNDA DÖRT KOLDAN ÇALIŞTIKLARINI SÖYLEYEN NAZLI; ÇALIŞMALARI SAYESİNDE DAHA OYUN ORTAYA ÇIKMADAN BİLE AYLARDIR HER GÜN KÜTAHYA İÇİN ADETA KİTAP DEĞERİNDE GRAFİK VE VİDEOLAR PAYLAŞTIKLARINI BELİRTTİ. (İHA/KÜTAHYA-İHA) Kütahyalı yazılımcı ve girişimci Abdullah Reha Nazlı, Kütahya’da geçen oyun ve çizgi film projelerine başladıklarını söyledi. Sekiz aydır hem teknoloji konusunda AR-GE yaptıklarını hem Kütahya tarihi konusunda dört koldan çalıştıklarını söyleyen Nazlı; çalışmaları sayesinde daha oyun ortaya çıkmadan bile aylardır her gün Kütahya için adeta kitap değerinde grafik ve videolar paylaştıklarını belirtti.

‘TURİST ÇEKECEK’

Abdullah Reha Nazlı: “Sultan II. Bayezid Kütahya için ‘Frigyanın payitahtı’ diyor. Roma İmparatorluğu için önemli bir kent idi. Bizans’ın Anadolu’daki dört psikoposluk merkezinden biri idi. Germiyan’ın başkenti idi. Osmanlı’nın Evliya Çelebi’ye göre dördüncü büyük eyaleti olan Anadolu Beylerbeyliği’nin başkenti idi. Tarihin her dönemi önemli olmuş kentimizle ilgili kitaplarda duran, kaybolmak üzere olan veya unutulmuş her şeyi simülasyonlar aracılığıyla korumak, gençlerin içinde gezip maceralara atılacağı oyunlar haline getirmek, şehrimizin çevre iller başta olmak üzere tüm ülkeden turist çeken bir yer haline gelmesini sağlamak istiyoruz” diye konuştu.

İSTANBUL HARİÇ HİÇBİR ŞEHİR İÇİN

BÖYLESİ YAPILMADI

Dünya’nın büyük kentleri ve ülkemizde İstanbul dışında neredeyse hiçbir şehir için yapılmayan çalışmaların Kütahya için hayalini kurduğunu belirten Nazlı, bir hedef koymadan sadece şehirleri için başladıkları bu projenin nereye varabileceği ile ilgili çok farklı ihtimaller olduğunu söyledi. Kütahya’nın bir yazılım kenti olabilecek potansiyelde olduğunu belirten Nazlı, dünya ile aynı teknolojiyi kullanan bağımsız şirketlerin ve gençlerin farklı geçimler aramak yerine şehrimizde yetenek ve kültürlerini kullanma imkanı bulacağı bir kültür ve ortam oluşması gerektiğini açıkladı.

KÜTAHYALI YAZILIMCI VE GİRİŞİMCİ ABDULLAH REHA NAZLI, KÜTAHYA’DA GEÇEN OYUN VE ÇİZGİ FİLM PROJELERİNE BAŞLADIKLARINI SÖYLEDİ. SEKİZ AYDIR HEM TEKNOLOJİ KONUSUNDA AR-GE YAPTIKLARINI HEM KÜTAHYA TARİHİ KONUSUNDA DÖRT KOLDAN ÇALIŞTIKLARINI SÖYLEYEN NAZLI; ÇALIŞMALARI SAYESİNDE DAHA OYUN ORTAYA ÇIKMADAN BİLE AYLARDIR HER GÜN KÜTAHYA İÇİN ADETA KİTAP DEĞERİNDE GRAFİK VE VİDEOLAR PAYLAŞTIKLARINI BELİRTTİ. (İHA/KÜTAHYA-İHA) Kütahyalı yazılımcı ve girişimci Abdullah Reha Nazlı, Kütahya’da geçen oyun ve çizgi film projelerine başladıklarını söyledi. Sekiz aydır hem teknoloji konusunda AR-GE yaptıklarını hem Kütahya tarihi konusunda dört koldan çalıştıklarını söyleyen Nazlı; çalışmaları sayesinde daha oyun ortaya çıkmadan bile aylardır her gün Kütahya için adeta kitap değerinde grafik ve videolar paylaştıklarını belirtti.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *